inrichten website voor hoogwaterbescherming

Het Hoogwaterbeschermingsprogramma (HWBP) zat gedurende drie maanden zonder coördinator voor de nieuwe website. Ze zochten iemand met ervaring met Hippo op Platform Rijksoverheid (PRO) om het project op te pakken. Dus ik viel met mijn neus in de boter (van de slagroomtaart :-).

Ik mocht naar eigen inzicht de prioriteiten uitkiezen. Het website-ontwerp mocht ik herstructureren. Men wilde meer beeld, video, interactie met bezoekers. Ook moest de stijl herkenning met het HWBP oproepen. En er moest een kennisbank met gebruiksvriendelijke indeling komen.

Naast alle technische en logische details wilde ik ook de nieuwe collega coachen. Zij wilde de contentstrategie uitwerken. Ook andere collega’s deden een beroep op mijn kennis en ervaring met websites. In die 10 weken werkte ik samen met gezellige en inspirerende collega’s. Ook de van zijn reis teruggekeerde coördinator waardeerde mijn aanpak, ook al had ik ‘zijn’ invulling volledig overboord gegooid.

N.B. De slagroomtaart was de beloning van de #hohohoogwater-campagne voor 10 miljoen clicks!