Communicatie is interactief

Mijn klanten willen zich onderscheiden, zijn nieuwsgierig naar de mogelijkheden om sociale media in te zetten en willen hun personal branding versterken. Mijn taak is om hen te ondersteunen en begeleiden door concreet te maken wat hun wensen zijn en de haalbaarheid te toetsen via feedback en reflectie.

Concreet werk ik jouw vragen uit in een communicatieaanpak met een stappenplan. Daar heb ik een ABC’tje voor ontwikkeld. We maken een planning en ik schrijf concepten voor communicatiemiddelen, bijvoorbeeld je profiel op LinkedIn en nieuwe content voor je website. Ik gebruik bestaande teksten en interview jou over jouw ideeën.

Er zijn er twee voor nodig

Momenteel werk ik voor kleine bedrijven (MKB, zelfstandig ondernemers, zzp’ers), voor wie ik communicatiemiddelen schrijf. Nieuwe content voor hun website, een bedrijfsbrochure, een praatpapier om in acquisitiegesprekken te gebruiken. Sommigen vinden het lastig om via een online omgeving met potentiële opdrachtgevers te ‘praten’.

Ik luister en interpreteer, doe mijn ding en verifieer of mijn voorstel bij jou aansluit. Ten slotte ben jij degene die het beste weet wat je te bieden hebt. Ik help jou jouw bedrijfsverhaal over de bühne te krijgen. (Ook als ik een andere mening heb, krijg ik dat voor elkaar. We kunnen afspreken dat we ‘agree to disagree’.)

Vertrouwen is essentieel

Hoe meer ik jou vertrouwen in je eigen vaardigheden en talenten kan geven, hoe leuker ik mijn werk vind. Want ik haal het liefst het beste in je omhoog en leg je een aantal taal- en presentatieprincipes uit. Dan kun je er mee aan de slag vanuit het vertrouwen waarmee je ooit als ondernemer of professional begonnen bent.

Van idee (de strategie) via tekst (het voertuig) naar doel (aandacht, interesse, beleidsdoelen). Het een kan niet zonder het ander. Daarom heb ik daar mijn motto van gemaakt.