Communicatie is interactief

Mijn klanten willen zich onderscheiden, zij willen hun personal branding of hun merk versterken en verbeteren. Concreet werk ik jouw vragen uit in een communicatiestrategie en een overzicht van alle communicatieactiviteiten te maken. Ik zet daar al mijn kennis en (werk)ervaring voor in. We maken een planning en ik schrijf communicatiemiddelen, zoals een bewerking van je profiel op LinkedIn en nieuwe content voor je website. Ik gebruik bestaande teksten en interview jou over jouw ideeën.

Brede ervaring in communiceren

Ik werk voor bedrijven in verschillende sectoren. De ene keer is het een zzp’er die ondersteuning wil bij content schrijven voor de nieuwe website, de andere keer gaat het om communicatiemiddelen. Een bedrijfsbrochure, een set handleidingen voor gebruikers, gebruikerscommunicatie. Vaak begeleid ik als communicatieadviseur een programma of project voor de ‘uitrol’ van nieuwe ICT-voorzieningen in een organisatie. Of ik doe de (eind)redactie van complexe, soms technische, documentatie.

Jouw bedrijfsverhaal vertellen

Ik luister en interpreteer, doe mijn ding en verifieer of mijn voorstel bij jou aansluit. Ten slotte ben jij degene die het beste weet wat je te bieden hebt. Ik help jou jouw bedrijfsverhaal over de bühne te krijgen. (Ook als ik een andere mening heb, krijg ik dat voor elkaar. We kunnen afspreken dat we ‘agree to disagree’.)

Vertrouwen is essentieel

Hoe meer ik jou vertrouwen in je eigen vaardigheden en talenten kan geven, hoe leuker ik mijn werk vind. Want ik haal het liefst het beste in je omhoog en leg je een aantal taal- en presentatieprincipes uit. Dan kun je er mee aan de slag vanuit het vertrouwen waarmee je ooit als ondernemer of professional begonnen bent.

Van idee (de strategie) via tekst (het voertuig) naar doel (aandacht, interesse, beleidsdoelen). Het een kan niet zonder het ander. Daarom heb ik daar mijn motto van gemaakt.