wat is mijn ding

Al mijn klanten willen zich onderscheiden in hun communicatie. Zij willen hun personal branding of hun merk versterken en verbeteren. Via een communicatiestrategie, teksten en content op de website, heldere instructies, goed gestructureerde interne berichten.

empathisch en veelzijdig

Mijn talent is om in de schoenen van een ander te gaan staan. Van empathie heb ik mijn vak gemaakt. Ik luister actief, vraag door, stel kritische vragen, durf commentaar te geven. Soms leidt dat tot ergernis, maar meestal hoor je een kern van waarheid terug.

De ene keer werk ik voor een zzp’er die nieuwe inhoud wil op zijn website, de andere keer wil iemand lesplannen voor een interne training. Een bedrijfsbrochure, een set handleidingen voor gebruikers, gebruikerscommunicatie. Op B1-taalniveau of juist populair-wetenschappelijk.

Steeds vaker schrijf ik online producten. Bijvoorbeeld een sociale kaart voor inwoners van een gemeente. Of de webredactie voor een vereniging. Of ik schrijf een scenario of voice-over voor een bedrijfsfilm op de corporate website.

Als communicatieadviseur begeleid ik een programma of project voor de ‘uitrol’ van nieuwe ICT-voorzieningen. Ook doe ik (eind)redactie van complexe, soms technische, documentatie.

schrijven, structureren, logisch redeneren, analyseren

“Maar wat is dan écht je ding? Je lijkt zo onvoorspelbaar.” Dat. Ik heb niet echt ‘een ding’. Ik kan gewoon goed schrijven, structureren, logisch redeneren, processen analyseren. Moet ik er een functietitel aan plakken?

Liever niet. Liever sla ik steeds een nieuwe weg in dan dat ik hetzelfde trucje herhaal. Als het ware houdt jouw vraag of uitdaging mij fris. Verdieping vinden in wat ik al kan is ook fijn.

Bovendien hoef ik het toch niet allemaal zelf te schrijven? Ik kan jou ook begeleiden en bevestigen in wat je zelf kan. Het liefst haal ik het beste in jóu omhoog. We maken bijvoorbeeld samen een schrijfplan. Of ik analyseer jouw teksten en presentatie (op je website) en doe voorstellen voor verbetering. Jouw zelfvertrouwen groeit en mijn beloning haal ik daar uit.

Van idee (de strategie) via tekst (het voertuig) naar doel (aandacht, interesse, beleidsdoelen). Het een kan niet zonder het ander. Daarom heb ik daar mijn motto van gemaakt.